Løfteriet – Odense

4

Endnu en forholdsvis ny CrossFit box i Danmark skulle besøges, Johanna som jeg har været rundt omkring i verden og træne CrossFit med, træner i løfteriet flere gange om ugen og jeg har længe gerne villet med. Så det blev til en lørdags udflugt fra Esbjerg, hvor jeg samlede Johanna op på vejen og vi mødtes med Michael derovre, vi deltog først i 1 times CrossFit og derefter 1 times mobility.

Noget af udstyret i Løfteriet

Løfteriet ligger på havnen i Odense i en gammel industrihal, sammen med Odense Beach volley med videre. I Løfteriet har de flere forskellige typer af timer, der er almindelige CrossFit WOD’s, mobility, training for Warriors, vægtløftning for både begyndere og øvede og et CrossFit konkurrence hold. Ud over CrossFit relaterede aktiviteter kan man også gå til Jeet Kune Do. Du kan se meget mere på deres hjemmeside, som du finder her.

Boxen er delt op, så der er en 150 kvm sal dedikeret til CrossFit, derudover er der en kunststofgræsbane på 4 x 30m, den stiftede jeg nært kendskab til i lørdagens workout. Der er også vægtløftnings område og frie vægte, barbells, ringe og andre gymnastik redskaber som hest og parralelbarrer.

Kunstgræsbanen

I receptionen er der et hyggeområde med sofaer hvor man kan hænge ud før eller efter træning. Omklædningsrummene er under ombygning, lige nu består dameomklædningen af et rum med 2 bænke og nogen skabe hvor man kan låse sine ting ind. Der er dog også sat et spejl op 🙂

Spejlet i dameomklædningen

Vi var 8 til WOD som startede med opvarmning med kosteskaft, sprællemænd, søstjerner og hvad de ellers hed allesammen 🙂 vi blev varme og derefter var det weighted pushups 5 sæt af max reps og hvis man havde prøvet det mange gange og kendte sin vægt var det 5 sæt af 3 rep. Johanna og jeg kørte sammen og kom begge op på 17,5kg, ved 20kg kunne vi kun tage en halv. Det vil sige fra toppen og ned på mave, så det tæller vist ikke rigtigt 🙂

Da vi var færdige gennemgik underviseren sprint teknik, dagens WOD var 6 x 30m sprint med modstand. Vigtigt at trække med armene, læne sig frem, sætte benene lige i og strække benet i afsættet. Lettere sagt end gjort og det lyder meget enkelt, hvilket det også er hvis man kan! Jeg havde ikke helt glemt sprintteknikken fra atletiktræningen på UNI, men bestemt hårdt nok og ellers ville det også være vores egen skyld, så skulle vi jo bare have bedt makkeren holde mere igen i selen.

Efter WOD var det mobility, fokus den dag var på lænden og de muskler der påvirker lænden. Det synes jeg var rigtig skønt, da jeg lige præcis den dag havde lidt spændinger der. Vi fik nogen rigtig gode fif til brug af “Ball of pain” som vi har døbt den 🙂 til udspænding af ballemuskulaturen som påvirker lænden og bevægeligheden i lænden rigtig meget. Som Michael sagde efterfølgende: Jeg tror aldrig jeg har strukket så meget ud før 🙂

Mobility løfteriet

mobility løfteriet

Et rigtig dejligt besøg i en super hyggelig box med masser af sjæl, charme og god stemning.

louise