Brug de muligheder der er hvor du befinder dig

0

Lige nu er vi på en lille ø som hedder Koh Mak, det er et absolut paradis! Vi vil rigtig gerne kombinere vores oplevelser med indlagt motion, så vi tænkte over hvilke muligheder der er. Der er selvfølgelig TRX træning, som jeg har omtalt tidligere, den gør vi brug af når det lige passer ind.

Vi kiggede efter et sted at leje cykler, her er meget varmt og det er bedre at cykle og få noget luft, end det er at gå, hvor man ikke bliver luftafkølet på samme måde. Der er ca.30 grader fra kl. 7 om morgenen og det føles som ca. 40 grader, så det er varmt! Ikke super motiverende i forhold til at få trænet.

Men vi lejede cykler igår og fik cyklet nogen kilometer, det var rigtig skønt at føle at vi lavede noget fysisk aktivt. At cyklerne ikke var specielt gode, ret tunge og med kun få funktionsdygtige gear ud af de 21 gav bare lidt ekstra udfordringer. Idag havde vi så besluttet os for at leje kajak, vi tog ned til broen hvor man kan leje kajakker og den søde franskmand som lejede kajakker ud fortalte os at det tog ca. 20 minutter ud til øen Koh Kahm, hvis man roede til! Da vi så fortalte ham at vi havde tænkt os at ro ud til en anden lille ø Koh Pi først og derefter til Koh Kahm, så rystede han nærmest på hovedet og sagde god tur 🙂

Dobbeltkajak ved Koh Pi

Vi fik en sødygtig dobbeltkajak, ikke nogen speedbåd, men vi behøvede til gengæld heller ikke være bange for at den kæntrede 🙂 Morten satte sig forrest, han er mindst vant til at ro kajak og jeg sad bagerst og styrede, det gik fint derudaf, der var ikke mange bølger og vandet var klart. Noget af vejen lavede vi “I go – you go” hvor vi dystede lidt om hvem der kunne ro længst på den angivne tid, hvilket er ret svært at bedømme når man ligger derude midt i det hele.

Kajak på vej til Koh Kahm

Vi fik roet nogen kilometer og det er rigtig skønt, vi fik dog en seriøs solskoldning med i købet, husk rigeligt solcreme når du befinder dig på vandet! Det betød så at vi tog en sprint fra Koh Kahm og ind til Koh Mak, så vi ikke fik mere sol end højst nødvendigt, jeg tror den tur tog ca. 10 minutter 🙂 der var også høj puls og sved på panden hele vejen.

Her på resortet er der en lille pool, den har vi svømmet ret mange baner i, ligesom vi har lavet vandgymnastik, som er en af de ting det er til at holde ud at lave i varmen. Jeg underviser i vandgymnastik hjemme i Danmark, så det er blevet til ene undervisning hernede og så var jeg selv med. En af øvelserne var at kravle krabbegang langs kanten i bassinet, hvor formålet var at fange hinanden, det er en underholdende form for træning som dog er bedst når man har bassinet for sig selv 🙂

Så bottomline, det handler om at se de eksisterende muligheder og benytte sig af dem og få motion, så er jeg ihvertfald i bedst humør, når jeg har rørt mig og brugt kroppen.

louise