Overnatning i Knuthenborg Safari Park i ydersæson

Last modified date

Comments: 2

Vi har lige overnattet i telt i “Camp Masai Mara” i Knuthenborg Safari Park og vi er stadig helt høje på oplevelser. Det var d.7-8 april 2021 og nat temperaturen var ca.+2 grader, dagtemperaturen +5 og der blæste en god vind ca.31km/t så det føltes ret meget koldere 🥶så vi var lidt spændte på at skulle bo i telt 🏕  men det gik super fint 👍🏻

Indgangen til Knuthenborg Safari Park

Vi ankom onsdag kl.10 og jeg læssede Morten, Sofie og Julie af i Limpopoland (legeland) og kørte til Maribo for at hente Britta som vi havde inviteret med 🥰

På vej til Limpopoland så vi både geder, tamme æsler, zebraer, giraffer og eland antiloper og en masse fasaner, de sidstnævnte skulle det vise sig at vi kom til at se rigtig mange af 😉

Savannen

For vores piger på 6år var det en fantastisk oplevelse at være de eneste børn på den kæmpe legeplads Limpopoland er. De vidste slet ikke hvor de skulle starte og da jeg kom en time senere havde de 1000 ting de skulle vise mig. Da vi havde set de 1000 ting de gerne ville vise os kørte vi over til ulvene 🐺

Vi var de eneste i ulveanlægget ud over medarbejderen fra Knuthenborg som sad i sin bil og holdt øje med at alt var ok. Vi kørte en runde og så flyttede alle ulvene sig, så vi tog en runde mere. Da vi kom i nærheden af ulveflokken blev de meget interesseret i vores bil, måske fordi Svend (hunden på gården hvor vi overnattede natten før) havde lettet ben op af det ene dæk. De gik helt tæt på bilen og det var ret vildt at se dem så tæt på.

Ulvene

Derefter besøgte vi klappe gederne 🐐 som altid er et hit hos de to små 👭 Vi spiste vores nysmurte madder lige ved gederne, her er det en fordel med autocamper, da vi altid har køleskabet med os 🚐😊

Klappegederne

Efter frokost kørte vi rundt i resten af parken og kiggede på alle de flotte dyr. De eneste dyr vi ikke så, var næsehornene som var forkølede, elefanterne og så tigrene som vi godt vidste ikke er mulige at se før maj da deres bur var under ombygning. Vi var også i dinosaur parken, som er virkelig flot og også lidt skræmmende, der er meget høj lyd og Julie gik med fingrene i ørene hele vejen rundt. Den er lavet i en rigtig flot gammel del af parken med høje nåle og takstræer, som giver den perfekte stemning for fortidsdyr 🦖🦕

T-Rex

Vi sluttede af med at køre 4 gange med abebussen, der var ingen kø, så vi hoppede ombord direkte igen. Vi synes vist allesammen det var sjovt at fodre aberne 🐒

Abe som får mad

Vi flyttede ind i teltet lidt over 17 og var helt overvældet af hvor fint teltet var 🏕 og mega fedt at have lidt mere plads end vores vante 12kvm 🚐 vi kunne se ud over hele savannen og nød udsigten af zebraer og stjernehimmel senere på aftenen 🦓⭐️ meget smukt.

Første indtryk af udsigten fra telt 4 i Camp Masai Mara

Ved 17.30 tiden kom en medarbejder fra Knuthenborg på besøg i teltet med en tiger 🐅 – altså et skind og et kranie, meget flot og imponerende at få lov at se og røre. Han var desuden virkelig god til at svare på alle de spørgsmål vi havde samlet sammen i løbet af dagen. Blandt andet havde vi observeret en ulv som ikke rigtig var en del af flokken og det spurgte vi ham efter, hvor han forklarede at det er den udstødte han ulv. Det havde vi også selv gættet på, men dejligt lige at få det bekræftet 😊

Det flotte tiger skind og kranie

Desuden var vi nysgerrige efter at få mere at vide om kænguruerne og der fortalte han også og uddybede, så vi blev endnu klogere på kænguruer 🦘 Han fortalte også at næsehorns fødder hæver når det regner, så derfor er de ikke meget for regnvejr 🦏 vi slugte det hele råt og nød virkelig at få mere viden om dyrene.

Kænguru mor og unge som kigger ud

Vi har sådan nogen børn som kan cd’en fra Givskud Zoo udenad og det gælder både den fra 2019 og 2020, så der skal meget til for at løbe om hjørner med dem 😉 desuden er “Chester zoo” deres absolut favorit program når de ser lidt.

Ungerne var mega trætte da vi var færdige med aftensmaden, der blev indtaget med udsigt over savannen. Så de blev puttet og vi nød aftenen, hvor vi af og til var ude og kigge på den smukke udsigt over savannen. Det er virkeligt særligt med zebraer og gnuer der gik og græssede lige udenfor teltet 🏕🦓

Nat på savannen

Natten gik stille og roligt, lidt andre lyde end vanligt da det blæste godt. Og så var jeg også lidt urolig for at Julie som sov i overkøjen ville styrte ned i løbet af natten. Da kl. var 6 blev vi alle vækket af en meget insisterende fasankok som stod lige udenfor vores telt og spillede med musklerne 😉 men det var også fint at få morgenstunden på savannen med. Vi blev dog liggende lidt under dynerne da der var lidt koldt.

Tidlig morgen på savannen
Abemad til morgenmad

Vi lavede abemad til morgenmad, hvilket vi tænkte passede perfekt til lokationen 😍🐒 Efter morgenmaden kom eland antiloperne ud først, derefter kom girafferne. Det var en særlig oplevelse at se dem komme travende ud over savannen i flok 🦒 Vi tog overtøj på og gik på terrassen og nød det hele, pigerne tog lige en fejrings dans på bordet 👭🥰

Fejrings dans på bordet

Lige inden vi skulle tjekke ud af teltet kl.11 kom girafferne over og spiste deres morgenmad lige ud for vores telt, lige hvad jeg havde håbet ville ske ♥️ Det var endnu en stor oplevelse at se de store dyr spise så tæt på.

Vi nyder vores fantastiske udsigt

Anden dag i parken havde vi planlagt lidt inden vi kørte ud. Vi havde alle fået mulighed for at vælge en ting vi gerne ville. Sofie valgte dinosaur parken, Julie valgte aberne, Britta og Morten ville gerne se de dyr vi manglede, det var hestene, lamaerne og zebuerne på Bandholmmarken. Jeg ville bare gerne opleve girafferne spise udenfor vores telt, det var jo gået i opfyldelse 🦒😍

Mange aber ude

Vi kørte over til aberne først, hvilket viste sig at være smart, for solen skinnede og måske var de også mere sultne, der var ihvertfald mange aber som hoppede op på vognen og ville have mad 🐒 vi tog 3 ture, da der ikke var kø og det var faktisk lige så sjovt som første dag 😉

Katalemuer der slikker sol

Vi fik også set lemuerne og de små hjorte som er i samme område. Lemuerne er bare søde med deres store øjne og så sidder katalemuerne som små buddaer mod solen når den skinner ☀️

Anden gang i dinosaur parken var det ikke lige så skræmmende, alle gik hele turen selv og ingen havde fingre i ørene 😁

Bandholmmarken

Bandholmmarken er rigtig flot, med heste, lamaer og zebuer der gik og græssede med udsigt over vandet i baggrunden.

Zebraer på savannen

Morten, Julie og Sofie blev sat af ved Limpopoland da jeg skulle køre Britta til toget igen. Det var også en fest at besøge Limpopoland igen 🥳 denne gang var vulkanen og rutchebanen åben og vi fik kørt ca.1,2, mange gange i den 🎢 en alletiders afslutning på en virkelig fantastisk oplevelse 🥰 faktisk så fantastisk at vi gentager succesen igen i næste uge onsdag-torsdag 🤩 Jeg kan endnu engang næsten ikke vente med at fortælle det til pigerne, men hvis de ved det sover de ikke hele natten inden 😝 Denne gang skal vi bo i “Camp Etosha” som ligger i gå afstand til klappegederne 🐐

Gode tips hvis I vil overnatte i Knuthenborg Safari Park i ydersæsonen. Husk at medbringe:

👉🏻Uldundertøj

👉🏻Varme sokker

👉🏻Hjemmesko/indendørssko

👉🏻En varm trøje til at have på ud over det andet tøj

👉🏻Hvis du skal være ude og se dyr er skibukser/skijakke også en glimrende idé.

God fornøjelse vi glæder os endnu engang ♥️

Louisep

Vi er en familie på 4, far Morten, mor Louise, datter Sofie 6år og datter Julie 6år. Vi er på 6mdr. Orlov rundt i Danmark i vores autocamper “Campi Hygge”. Du kan se mere om vores rejse på Instagram soerensen.louise Når vi ikke er på orlov bor vi i lejlighed i Esbjerg. Julie og Sofie har indtil videre gået i børnehave og starter i skole når vi kommer hjem igen. Vi har længe haft planlagt at skulle på orlov, men planen var Australien og syd øst Asien, hvor Morten og Louise har rejst rundt med rygsæk før børn. Men som verden er nu har vi ændret planer et par gange, se mere om det i indlæg. Vi startede vores orlov på Fanø, det er jo også en ø 😉 og der har vi været de første 14 dage. Læs med og se mere om autocamperlivet som familie rundt i Danmark. Det skal lige siges at vi aldrig har ejet campingvogn eller autocamper tidligere, så alt er nyt for os og vi har en meget stejl læringskurve 🤩

2 Responses

1. Tak for at tage os med på tur☺️. Nu har I prøvet to forskellige camps i Knuthenborg. Kan I anbefale en frem for de andre?
    Tak for hjælpen!

• Hej Dejligt at I vil følge os 🙂 Jeg synes klart Camp Etosha er den lækreste, man kan se når dyrene kommer på græs om morgenen og så er hytte nummer 18 vores favorit for den ligger lidt fremme og der bliver fodret lige ud for 🙂