Rejse med bedsteforældre

Last modified date

Comments: 0

Vi vil gerne slå et slag for at tage bedsteforældrene med på rejse, måske særligt med små børn.

Vores første rejse med alle 3 bedsteforældre gik til Samsø i en uge, det var fortræning til turen til Thailand 🙂 på det tidspunkt var pigerne 8 mdr. Og allerede da var det tydeligt at de knyttede nære bånd til farmor, mormor og morfar. På billedet er bilen punkteret og vi venter på vejhjælp 🙂

Vi havde gennem længere tid planlagt at invitere alle 3 bedsteforældre med til Thailand i 3 uger, fordi vi tidligere har rejst i Asien og fordi vi gerne ville dele den oplevelse med dem, mens de stadig er “unge og friske” nok til det, desuden var der også en idé i at have 3 sæt hænder ekstra til ungerne som på det tidspunkt var 11mdr.

Den beslutning var vi rigtig glade for, pigerne var i den alder hvor de rigtig gerne ville kravle rundt og undersøge, det er de fleste steder i Thailand ikke særlig egnede til. Vi var i Bangkok de første dage, derefter tog vi nattog til Chiang Mai, retur til Bangkok med nattog, hvor vi rejste direkte videre til Koh Mak, fra Koh Mak retur til Bangkok hvor vi var de sidste dage.

Både af hensyn til de små og de ældre, rejste vi ikke for meget rundt, og tog tingene i et roligt tempo, det fungerede godt. I Chiang Mai brugte vi Airbnb, det var en fantastisk oplevelse, vi boede på ”taget” i en ejendom sammen med Ansaya der lejede værelser ud. Den periode vi var der havde vi alle hendes værelser, så vi kunne opføre os som var vi hjemme. Der kunne pigerne kravle frit omkring og hive katten i halen 🙂 og Ansaya lavede cooking class for mormor og farmor i det udendørs køkken.

Vi har efterfølgende været i Flensburg med Farmor og mormor, her fik vi (Morten og jeg) mulighed for at besøge det lokale CrossFit center mens ungerne var sammen med bedstemødrene.

Det er også blevet til en tur til Alicante med alle 3 bedsteforælder, der havde vi glæden af at være ude flere aftner i træk 🙂 Mormor puttede, desuden et besøg i Alicante CrossFit.

Der er ingen tvivl om at ferierne ikke havde været det samme uden bedsteforældre og turen til Thailand nok bare havde været en arbejdslejr, så det gør vi helt sikkert igen. Næste rejse er dog med hele Mortens familie til Vietnam i en måned, så her får pigerne en rigtig god mulighed for at komme tættere på deres kusiner og fætre.

Det er jo ikke bare for at vi får lidt tid uden børn at vi gerne vil rejse sammen med vores forældre. Men det har virkelig været skønt at vi ikke har været bundet til at sidde på et hotelværelse hver aften når pigerne sover, så vi har haft mulighed for at være kærester og komme lidt ud. Desuden sætter vi stor pris på at kunne besøge nye CrossFit boxe der hvor vi er og det har der jo også været mulighed for.

Disse rejseaktiviteter har helt sikket gjort at pigerne har et meget tæt forhold til deres bedsteforældre og det er vi rigtig glade for. Desuden er det en god mulighed for os til at sige tak for hjælpen for alle de gange de har passet syge børn, lavet aftensmad, kørt bilen på værksted, vasket tøj og strøget skjorter.

Louisep

Vi er en familie på 4, far Morten, mor Louise, datter Sofie 6år og datter Julie 6år. Vi er på 6mdr. Orlov rundt i Danmark i vores autocamper “Campi Hygge”. Du kan se mere om vores rejse på Instagram soerensen.louise Når vi ikke er på orlov bor vi i lejlighed i Esbjerg. Julie og Sofie har indtil videre gået i børnehave og starter i skole når vi kommer hjem igen. Vi har længe haft planlagt at skulle på orlov, men planen var Australien og syd øst Asien, hvor Morten og Louise har rejst rundt med rygsæk før børn. Men som verden er nu har vi ændret planer et par gange, se mere om det i indlæg. Vi startede vores orlov på Fanø, det er jo også en ø 😉 og der har vi været de første 14 dage. Læs med og se mere om autocamperlivet som familie rundt i Danmark. Det skal lige siges at vi aldrig har ejet campingvogn eller autocamper tidligere, så alt er nyt for os og vi har en meget stejl læringskurve 🤩