Ankomst til Kuala Lumpur 1. gang

Vi ankom til Kuala Lumpur med Airasia søndag aften ved LCCT terminalen, som stort set ikke består af andet end Airasia afgange. Det er et selskab der har gjort det godt men de har også altid været klart de billigste når vi har kigget på rejser internt i asien.

KL LCCT terminal - airasia fly

. Efter at have fået vores bagage som tolderne havde haft ude til tjek fandt vi en ATM og bevæbnede os med en stak RM (malaysiske penge). Vi tog derefter en bus til Sentral station hvor vi havde booket hotel tæt ved. Det var helt underlig at være i en bus som ikke var proppet til bristepunktet, hvor dørene kunne lukke af sig selv og hvor der var aircon i. Sidstnævnte blev der ikke sparet på, men heldigvis har vi efterhånden tøj nok med til at udruste en større polar ekspedition når vi rejser. En lille time senere ankom vi til vores hotel som vi fandt ud af lå lige i et af byens red-light distrikter, og absolut ikke et af de eksklusive af dem. Men vi fik banet os vej gennem mængden af 100+ kg negerkvinder i stramt tøj og lokale øldrikkende mænd og kom hen til vores hotel som var absolut et af de fineste i området…heldigvis.

Udsigten til vores hotel fra Skytrain (det hvide længst til højre)

Efter at have tjekket ind på hotellet begav vi os ud for at finde noget aftensmad. Det endte med at blive nogle retter med ris og nudler ikke langt fra vores hotel. Derefter tog vi tilbage på hotellet og gik tidligt i seng så vi var klar til storbyferie den efterfølgende dag.