Ankomst til Bangkok

Vores fly ankom kl.8 lokal tid, det sidste kvarter af turen fik vi næsten sved på panden fordi vi ikke havde udfyldt immigrationsparpirer, da vi havde sovet hele vejen fra Dubai. Vi nåede det dog og gik lige gennem paskontrollen uden problemer. Vores rygsække ankom og vi gik forventningsfulde ud i forhallen, der stod en dame med et skilt med mit (Louises) navn på, første gang nogen af os har oplevet det 🙂

Vi havde booket en ankomstpakke gennem Jysk rejsebureau med afhentning i lufthavnen og to overnatninger på New Road Guest House inkl morgenmad. Det var rigtigt fedt ikke at skulle bekymre sig om at finde hen til hotellet, både fordi det ikke er alle taxa chauffører som kender hotellet og fordi man ikke skal tænke over om man kommer til at betale for meget.

Damen ledte os hen til hovedudgangen hvor hun bad os vente indenfor i aircon mens hun fik arrangeret transporten til hotellet hvilket viste sig at være en gammel Mercedes. Da vi gik ud af lufthavnen blev vi ramt af varmen på en helt anden måde end Dubai. Det var ca.2grader varmere, men det føltes som meget mere på grund af luftfugtigheden. Så gik det ellers i fuld fart til hotellet som lå over en time væk fra lufthavnen.

Allerede på denne køretur fik vi et godt indtryk af det konstante mylder der er i Bangkok, selvom der er fuldt optrukket er det ikke ensbetydende med at man ikke må overhale og selvom der kun er 3 baner kan der sagtens være plads til 4 biler ved siden af hinanden.

Vi ankom til New Road Guest House (Guest houses er vandrerhjem men vores havde også alm værelser), vi kunne ikke komme ind på vores værelse, da vi kom ret tidligt. Vi spiste morgenmad der, inden vi gik ud i den vilde trafik.

Vi gik ud og til venstre og så til venstre af næste gade igen, det viste sig at den sidegade gemte på et tempel og en bro med private ture i båd på floden. Generelt er der næsten altid små gadeboder, restaurenter eller andet uanset hvilket lille gade man drejer ned af.
Varmen, trafikken og det at vi ikke havde fået sovet ret meget gjorde dog at vi vendte tilbage til hotellet/vandrehjemmet ret hurtigt og kunne heldigvis få nøglen lidt før.

Vi tog os en tiltrængt middagslur og havde det ikke været for vækkeuret var vi sikkert ikke vågnet før midnat. Vi væltede ud af døren igen og tog på sightseeing i lokalområdet, der var stadig lige så varmt. Vi spottede en af de mange lokale 7eleven, godt sted som har mange af de ting man lige står og mangler og man er rimelig sikker på kvaliteten. Derudover kan man også betale med 1000bath, hvilket man ikke nødvendigvis kan i de små butikker eller taxier.

Vores blege hud virkede som en magnet på samtlige tuc tucs i hele området, vi blev ihvertfald gode til at sige nej tak på den tur 🙂 tricket er at gå modsat køreretningen, så er det ikke helt så slemt.

Hvis man ikke gider at gå anbefaler alle guider at man tager en taxi og beder dem om at sætte taxameteret til, også selvom de kommer med en “special price”. Der er også skytrain som vi stadig har tilgode at prøve. Men det kan sagtens lade sig gøre at gå rundt, dog skal man passe på når man krydser vejen, både fordi de kører i forkert side af vejen og så er der et utal af scootere og tuc tuc som har deres egne færdselsregler.

Kl. 17 tog vi til informationsmøde på hotellet, hvilket rigtig meget var en salgstale for deres egne ture. Dog fik vi også nogle gode tips med derfra, blandt andet at man ikke må kysse på gaden og at man ikke må røre folk på hovedet, ligeledes må fødderne aldrig bruges til at pege med, det eneste man må med fødderne er at gå på dem.

Til aftensmaden brugte vi tripadvisor til at finde en god restaurent. Har man IPhone kan det klart anbefales at downloade deres app hvor man blandt andet kan finde restauranter i nærheden og læse bedømmelser fra andre gæster. Den restaurant vi valgte var vi gået forbi tidligere og hvis vi skulle gå efter udseendet var vi aldrig gået derind. Det viste sig dog at maden var rigtig god og det samme med prisen 🙂 Her er et billede af vores dessert.

Efter maden fandt vi områdets bedste massør (tak tripadvisor) til Morten som blev pint af en mand i en god time 🙂 prisen for disse lidelser var 250bath (under 50kr) det var traditionel thai massage som består af tryk og træk i kroppen. Der blev både brugt knæ og albuer, og Morten var sikker på massøren var en semi-professionel thaiboxing som testede nye slag og spark på sagesløse turister.

Louise var som altid dyr i drift, hun fik laser behandlet sine ben som for altid vil være bløde som en babyrøv (ifølge sælgeren :-)) det kostede 5000 bath ifølge skiltet, men vi fik dem ned i 3000 (knap 600kr) lidt for let, så vi kunne nok godt have fået det billigere 🙂 men chek lige hvad det koster i Danmark! Under behandlingen fik Louise påført beskyttelsesbriller, hvorimod hende som behandlede ikke brugte briller.

Efter alle vores lidelser var vi klar til at smutte i seng. Vi slutter lige af med et stemningsbillede.