Luksus i Kuala Lumpur

Søndag morgen havde vi bestilt en bus fra Singapore til Kuala Lumpur. Der var et utal at vælge imellem så vi tog bare det billigste selskab der så rimeligt fornuftigt ud. Vi gav 25 Singapore dollers (ca 110 kr) pr person og det var en rigtig fin standard i forhold til hvad vi var vant til fra Laos og Cambodia. Sæderne kunne lænes tilbage, der var masser af benplads og fordi det var en af de billige busser var temperaturen behagelig. Generelt er det sådan at jo dyrere en restaurant eller butik er jo mere skrues der op for aircon’en og jo køligere er det. Så faktisk er vores lejlighed i Esbjerg og især badeværelset totalt high-class om vinteren 😉

Bus fra Singapore til KL

Busturen tog ca 5 timer og 30 min inkl et 20 min stop hvor man kunne spise og komme på toilet. Efter det tvivlsomme hotel i Singapore som sikkert ville have holdt en entomolog beskæftiget i lang tid var det tid til lidt forkælelse i KL hvor der er proppet med luksushoteller og priserne derfor er fornuftige. Vi havde booket 3 dage på et 5 stjernet hotel som lå lige ved siden af Patronas Tower. Deluxe værelset vi bookede via Agoda var udsolgt på hotellets egen hjemmeside, og da vi ankom blev vi som håbet opgraderet og fik en Premier Suite med  køkken, stue, kæmpe badeværelse med walk-in rain shower, badekar og toilet med telefon og hele to toiletrulle holdere…se dét er luksus ;-)…en super lækker seng, to fjernsyn og en kæmpe altan og en masse andre mystiske ting. Badeværelset alene var større en 90% af de hotelværelser vil tidligere havde boet på. Derudover er der swimmingpool, et lidt middelmådigt træningsrum, 3 restauranter, spa og en masse andet vi ikke har haft tid til at få kigget på endnu. Og prisen….den er under hvad hvad det koster at bo på Cab-inn i Danmark.

Stuen i KL

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Efter vi var check’et ind tog vi ud og fik noget mad og derefter stod den på afslapning ved poolen og lidt tiltrængt opdatering af vores blog.

Dagen efter sov vi LÆNGE….det er med at nyde det når man har en god seng og det gør vi fuldt ud. Derefter tog vi over til et af de nærmeste shoppingcentre og spiste morgenmad og kiggede på butikker. Det er dog ikke så sjovt at shoppe når man ved at man skal bære alt hvad man køber rundt i rygsækken de næste 2 måneder, så det blev mest kigget og de få ting vi køber sker efter en nøje vurdering af vægt/nytte forholdet. En ting som aldrig bliver kedeligt er at sidde med en kop kaffe og bare kigge på mennesker, og dem er der i store mængder i KL centrum. Ikke ret mange hvide men masser af asiasiske turister i alle afskygninger.

Da vi kom tilbage til vores hotel så vi at de var i fuld gang med forberedelserne til et stort Award show som skulle afholdes om aftenen. Det hedder Bella Awards og hædrer succesfulde malaysiske kvinder, og blev transmitteret live på nationalt TV.  Louise benyttede lejligheden til at flexe på et af podierne…hvem har hun dog fået den dårlige vane af? 😉

Louise flexer

Lidt skuffede over vi ikke havde fået en VIP-invitation til showet valgte vi, efter at have set nogle af de åbenbart kendte personer ankomme og få taget billeder, at tage ud og få noget aftensmad. På vejen kom vi  forbi en kæmpe udstilling med boder der solgte traditionelle malaysiske produkter, blandt andet silke, smykker, træskulpturer og meget andet. Der er mange spændende ting men efter at have benyttet vægt/nytte princippet blev det kun til et armbånd med forskelligt farvede tigerøjesten. Udstillingen var dog fed, da den i høj grad var rettet mod lokale og der var derfor ikke det sædvanlige turistskrammel.

Da vi kom tilbage var lobbyen næsten tømt for mennesker og vi gik op på værelset og tændte TV’et (for anden gang under hele vores ferie, så det er ikke det vi har brugt tiden på) og så at Ronan Keating var ved at gå på scenen til Award showet. Så vi gik ud på altanen og ganske rigtigt var musikken nu i surround. Han (Ronan) havde fødselsdag dagen efter så kl 12 kunne vi høre han blev fejret med manér.

Næste morgen stod vi tidligt op, spiste en banen og drak en kop instant coffee, og tog derefter ned og træne i hotellets træningsrum. Det var ret simpelt udstyret med nogle løbebånd og andre cardiomaskiner, et par multifunktionsmaskiner til styrketræning samt håndvægte op til 25 pund. Der var desuden en lille sal med trægulv, og det brugte vi til at lave en WOD med egen kropsvægt og håndvægte. Det var ret hårdt og de øvrige gæster der gik på løbebåndene mens de så tv undrede sig vist lidt over hvad det var vil lavede og hvorfor vi svedte så meget. Vi sluttede af med lidt roning og så var det eller op i bad og gøre klar til morgenmaden. Vi havde læst at morgenmadsbuffeten skulle være rigtig god….og vi blev ikke skuffede!!
Der var 3 mand som lavede omeletter som kunne fås med diverse tilbehør i god kvalitet. Derudover var der sushi, nudler og suppe, friskbagt brød, yoghurt, diverse morgenmadsprodukter, masser af frisk frugt, diverse kager, friske vafler og pandekager….stort set alt hvad man kunne efterspørge uanset hvor i verden man er fra. Bordene omkring os nåede at skifte gæster en del gange mens vi fik prøvet alle de lækre ting der var på menu’en og da vil gik derfra følte vi næsten at de store marmorfliser knagende under os.

Oven på morgenmaden stod den på afslapning på værelset og ved poolen, det er jo med at nyde hotellet mens man har det og det var ved at være tiltrængt bare at få slappet af uden at have de store planer.

Dog fandt vi lige tid til en aftentur ned og kigge på springvand med lys i og se tårnene en enkelt gang inden afrejse.